Historic US Route 66

14 juli 2018 - Seligman, Arizona, Verenigde Staten

Historic US 66Het is vrijdag 13 juli en we verlaten Albuquerque om richting het westen te rijden op de I-40 via Grants, Gallup, Holbrook en Winslow om uiteindelijk uit te komen bij Flagstaff. Het stadje ligt bij een vulkaan en ook hier hangt het weer hier mede vanaf. Het was vrij koel en ook wel even lekker aangezien we straks warme dagen voor de boeg krijgen. We verblijven hier 1 nacht om dan onze route te vervolgen via de historische US 66.

Seligman, USA Route 66 PoliceDe volgende morgen uitgecheckt en reden we verder via de I-40 naar een klein dorpje genaamd Seligman. Het logo van Route 66 stond al groot op de weg en wisten we dat we goed zaten. De hoofdstraat van Seligman is een open museum van allemaal dingen uit de jaren 50. Dus dit geeft echt het gevoel van bikers, vintage en Rock & Roll. We hebben hier een aantal uren doorgebracht en aangezien het lunchtijd werd zijn we daar gelijk gaan eten.

Het cafe in HackberryNa Seligman zijn we verder gereden op de historische weg en kwamen we via Peach Springs uit bij Hackberry. Deze plek bestaand uit een ouderwets cafe en een gas station is ook weer indrukwekkend om te zien. Toevallig waren er een aantal bikers op deze plek en kon ik een foto + filmpje maken aangezien deze niet kunnen ontbreken op route 66.

Drink Coca Cola!Na dit schouwspel gingen we weer verder naar het westen en kwamen we aan het einde van de 66 bij de plaats Kingman. Waarna we verder reden naar de watersport plaats Bullhead City in de Mohave vallei vlakbij de Mohave Desert. Dit was ook gelijk te merken aan de temperatuur van 40+. We reden langs de Colorado rivier die dwars door Bullhead City gaat en deze plek bekend staat om zijn watersport en luxe midden in de woestijn.

Copper CartNog een klein stukje rijden en we kwamen aan bij onze volgende plek voor overnachten in de plaats Needles. Tja, Needles... dit hadden we beter niet kunnen doen. Henk noemt het een shithole... :D. Geen gezelligheid, niks te doen.. maar goed dat we hier alleen slapen en we morgen verder rijden naar het mooie Palm Springs. Laten we hopen dat de luchten weer blauw gaan worden...

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video