Moab en Canyonlands National Park

26 juni 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Leuke winkeltjes in een Old West StyleNadat we lekker hadden ontbeten zijn we via de 191 richting Moab gereden. De rit was niet zo lang waardoor we rond een uur of 11 's ochtends aankwamen. Dit gezellige cowboy dorpje als een oase gelegen omringt door stijle berg wanden is al zoveel beter als het verlaten dorpje Bluff de dag ervoor.

Oude mijnwagentjes 2Nadat we de auto ergens in de schaduw hadden geparkeerd zijn we opzoek gegaan naar een cafe om daar even een zwarte kop koffie te nuttigen. Aangezien de tijd ook rond het middag uur lag, zijn we na het bezichtigen van Moab eerst even wat gaan lunchen omdat er in Canyonlands National Park geen restaurants waren.

Het uitzicht zonder boomNa de verrukkelijke burger lunch kwamen we een old western winkeltje tegen waar, hoeden, laarzen, riemen, revolvers etc te koop waren. Ik mocht daar binnen geen foto's maken, dus kan het jullie niet laten zien. Wel heb ik daar een echte leren riem gekocht wat nog op mijn verlanglijstje stond als ik een keer in de USA zou zijn geweest.

Een locomotief van een rits mijnwagentjesRond een uur of 13:00 zijn we richting Canyonlands National Park gereden en hebben daar verschillende stops gemaakt om beelden en video's te maken van het eindeloze landschap. Aangezien we nu al behoorlijk wat canyon's gezien hebben was het geen overtreffende trap en hadden we aan een middag meer dan voldoende. In de avond hebben we lekker bij Pasta Jays gegeten en hebben de avond verder gebruikt om onze reis uit te breiden met Yellowstone Park.

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video