Palm Springs

17 juli 2018 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Uitzicht over Palm SpringsVan Needles naar Palm Springs besloten we de weg te volgen langs de Colorado rivier. Het eerste stuk reden we via de I-40 richting Franconia om dan de Highway 95 te pakken langs de rivier richting Parker. Op deze plek hebben ze ook dam maar niet zo indrukwekkend als Hoover Dam bij Las Vegas. We reden verder tot aan Vidal Junction en kwamen we uit op een controle (soort Douane) voor RV's. Er rijden hier nogal veel rijdende drugslabs, maar wij konden zonder problemen doorrijden.

Tuscan GrillOnze route ging verder via de 62 naar het plaatsje Rice. Aan de horizon zagen we rode en blauw lampen knipperen en dachten we daar is wat aan de hand. Al snel kwamen we erachter dat er een ongeluk was gebeurd en een traumahelikopter ter plaatse was. We stapte even uit en een man kon ons vertellen dat dit gauw een hele middag kon duren. We besloten een stuk terug te rijden naar Vidal Junction on naar het zuiden te rijden richting Blythe en daar via de I-10 richting Los Angeles te rijden.

Winkelstraat Palm SpringsNa een lange rit naast het Joshua Tree National Park kwamen we aan in de woestijn vallei waar Indio, Desert Springs en Palm Springs zijn gelegen. De temperaturen liepen op tot meer dan 44 graden omdat bergen de warme lucht tegenhouden en dit dus eigenlijk een vakantieoord is voor rijke mensen uit LA die hier in de winter vertoeven als de temperaturen langs de zee te koud zijn. Je merkt dit direct door de luxewoningen die in Palm Springs zijn gevestigd. Wij hadden zelf ook behoefte aan wat luxe en hebben 3 nachten geboekt bij het Riviera Palm Springs Hotel.

Chiki poolHet verblijf wordt beloond met een mooie kamer en alles is top, lekker eten, mooi zwembad we komen echt s’ morgens op met het gevoel van ook toch vakantie te hebben. Het is alleen wel 40 graden plus en dat hakt er wel, je laat het wel uit je hoofd om in de zon te gaan liggen. Eerste dag luieren bij het zwembad, tweede dag effe het oude gedeelte bekeken van Palm Springs, maar het werd alweer gauw te heet, dus gaan we vanavond daar nog naar terug om te eten en nog wat rondscharrelen. We hebben genoten van deze plek. Morgen is het weer een dag van een mooie rit richting de Pacific in het plaatsje Oceanside direct aan zee waar de temperatuur rond de 27 graden is.