Silicon Valley

3 augustus 2018 - Silicon Valley, Verenigde Staten

Duim omhoog!Het is 2 augustus en we verlaten San Francisco om naar ons laatste onderkomen in San Mateo af te reizen. Aangezien we wat Tech giganten af willen gaan, beginnen we met YouTube aangezien zij zijn gevestigd in San Bruno wat tussen San Francisco en San Mateo ligt. We hadden verwacht dat het een enorm hoog gebouw zou zijn maar niets was minder waar, eigenlijk was het een beetje een teleurstelling. We reden langs de zeer oude weg El Camino Real (CA82) richting Facebook Inc. Ook hier troffen we een gebouwen campus aan wat niet echt een mooie architectuur had. We hebben hier deze middag afgerond en gingen weer terug naar San Mateo om te gaan inchecken. 'S avonds hebben we lekker Italiaans gegeten bij Vespucci en kwamen we Mark Zuckerberg nog tegen die met zijn vrouw zat te dineren bij een Sushibar.

Fijn om hier te mogen zijn als een Apple fanDe volgende dag zijn we eerst naar de begraafplaats gereden waar Steve Jobs ligt begraven op het Alta Mesa Cemetery & Memorial Park. Aangezien Steve Jobs geen steen heeft wisten we ook niet waar hij exact ligt. Echter even de moeite nemen om hem te herdenken gaf ons een goed gevoel. Na dit bezoek zijn we door gereden naar zijn ouderlijk huis in Palo Alto waar Apple is ontstaan vanuit de garage van zijn ouders. Ook zeer tof om hier even te zijn geweest!

Martin bij Apple Campus, One Infinite LoopNu is het tijd om naar One Infinite Loop te rijden in Cupertino waar het grote Apple Inc jarenlang geopereerd heeft. We bezochten de Apple Store wat toegankelijk is voor publiek en ik heb daar mijn boete van $165,- betaald die ik had gekregen in Denver een paar weken terug. We hebben wat beelden gemaakt van het pand en zijn we daarna naar het nieuwe hoofdkantoor gereden genaamd Apple Park. Ook dit ronde gebouw was zeer moeilijk te zien door de bomen die aan de voorkant zijn geplant. Wel hadden ze hier een mooier bezoekerscentrum waar we doormiddel van Augemented Reality (AR) een goed beeld kregen van het nieuwe complex. Dit is het meest indrukwekkende gebouw wat ik ooit heb gezien. Het is totaal rond met zonnepanelen op het dak. Aan de binnenkant van het gebouw is een groot park gebouwd met sportvelden en een grote vijver. Helaas konden we hier niet naar binnen om een kijkje te nemen.

Hoofdkantoor Google IncNa Apple zijn we weer via de I-101 richting San Francisco gereden en kwamen we uit bij het hoofdkantoor van Google. Ook hier hebben we een bezoekerscentrum bezocht wat bestond uit merchandise en konden we nog wat beelden maken van het gebouw en dat was het wel zo'n beetje. Het is top dat we hier een dag voor gereserveerd hebben maar meer is het ook niet. 4 augustus hebben we een rust dag aangezien we de volgende dag weer een 10,5 uur lange vliegreis voor de boeg te hebben richting Amsterdam. We maken nog één blog item van de terugreis en dan zit deze vakantie erop.

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video