Arches National Park met Sunset en Moonrise boven Moab

27 juni 2018 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Park Avenue OverviewOmdat Arches National Park dichtbij Moab ligt zijn we wat later opgestaan, ook even fijn om goed uitgeslapen te zijn. Eerst begonnen we met het uitstippelen van onze route richting Yellowstone. Nadat we daarmee klaar waren en we ook nog niet hadden ontbeten zijn we dat eerst maar even gaan doen. In de middag zijn we naar Arches National Park gereden en de weg begon al snel met een stijlen route door de bergen door naar een plateau waar de natuurlijke monumenten inzicht kwamen.

Three GossipsWe begonnen met La Sal Mountains Viewpoint, een mooi uitkijk punt over het landschap met vreemde formaties. Al snel genoeg werd het steeds gekker nadat we Courthouse Towers, Three Gossips en de Tower of Babel hadden gepasseerd. Daarna zijn we doorgereden naar Balanced Rock waar we ook een korte wandeling hebben gemaakt onder dit gebalanceerd stuk steen. Heel indrukwekkend om te zien, we begrepen in eerste instantie niet hoe dit allemaal ontstaan is.

Balanced Rock 2Het schijnt dus dat zout in de grond en heuvels opgenomen worden door de wind zodat het slijtageproces begint en er fantastische vormen ontstaan van smalle hoge rotsen, gebalanceerde stenen, bogen (arches) en noem maar op.

Mooie gloed over de bergenNa Balanced Rock reden we langs Garden of Eden en North en South Window. Een boog op het noorden en zuiden. Hier hebben we ook een filmpje van opgenomen aangezien deze bogen echt mooi waren. Inmiddels liep de temperatuur ook op boven de 45 graden en was een korte wandeling al snel te veel. We hebben nog tot het einde gereden maar uiteindelijk niet besloten de 8km lange wandeling naar Devils Garden te volgen.

Nog een Sunset view genomen vanaf het romantische bankjeOmdat we ook wisten dat bij het hotel koude pilsjes op ons lagen te wachten zijn we teruggereden en hebben 's avonds lekker gegeten bij Sunset Grill. De locatie van het restaurant heeft een historie aangezien het de woning is geweest van een man genaamd Charles A. Steen. Hij heeft uranium gevonden in Moab en heeft daarmee het plaatsje op de kaart gezet, zie het als een soort goudkoorts maar dan van uranium.

Moonrise 2Het restaurant is hoger gelegen waarbij je een ontzettend mooi uitzicht had over Moab en we hier de zonsondergang goed konden meemaken. Wat het nog bijzonderder maakte is het feit dat de zon onderging in het westen en nadat deze achter de bergen was verdwenen in het oosten de maan achter de bergen op kwam zetten. Ook nog eens dubbel speciaal omdat het een volle maan was. We vroegen aan de ober of dit vaker is gebeurd en hij kon ons vertellen dat dit een zeldzaam moment is geweest. Wij waren weer in onze nopjes omdat we hiermee de avond en de fijne tijd in Moab met een goede herinnering kunnen achterlaten.

Morgen zetten we onze reis voort richting Yellowstone en stoppen we eerst bij het plaatsje Rock Springs, zo'n 330 mijl en ongeveer 5.5 uur rijden.

Bekijk de foto's
Bekijk de video