Beautiful Santa Fe

10 juli 2018 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Militaire begraafplaats - Santa Fe National CemeteryIn de middag zijn we naar Santa Fe gereden en zijn we eerst wezen kijken bij een militaire begraafplaats van oorlog-slachtoffers van Vietnam, WWI en WWII, iets buiten de stad. Rijen duizenden witte grafstenen gaven een imposant beeld. Aangezien Pa zich niet echt prettig voelde op de begraafplaats zijn we eigenlijk na 15min weer vertrokken om de stad te gaan bekijken.

Met het zonnetje levert het betere beelden opHet was toch even zoeken naar een geschikte parkeerplek aangezien de stad op het eerste oog weinig parkeergarages biedt later op de dag hadden we er drie gezien. Nadat we de auto hadden geparkeerd aan de East Alameda Street langs het Santa Fe River Park moesten we nog een stukje lopen om de binnenstad te bereiken. Eenmaal aangekomen hadden we dorst... dorst... en besloten we vroeg een pilsje te drinken in het eerste de beste café. We spraken hier een local, een indiaan en hij vertelde ons dat hij uit Oklahoma komt en dat zijn familie uit een Indianen volk bestond en dat er nog zo'n 39 stammen zijn.

Loretto Inn & Spa 2Opeens begon het licht te regenen... we dachten... hier in Santa Fe??? We liepen verder om snel wat foto's te maken terwijl de zon nog scheen maar het beeld veranderde al snel in in een grijze lucht en dachten we... Nu??? we hier net zijn :( :(

Cathedral Basilica of St. Francis of Assisi 2Na een uur wachten onder een afdak en het beeld van volle straten van mensen veranderde in lege straten en de gezelligheid was compleet verdwenen, haha.
Pa vertelde laten we maar wat gaan eten aangezien het ook rond 17:30 is en we hoopten op dat het daarna het weer wat is verbeterd. We liepen richting een restaurant waar we de eerste dag ook hadden gegeten omdat dit goed beviel. Zo'n twee uur later scheen gelukkig de zon weer en na het afrekenen liepen we nog snel even terug om wat extra foto's te maken tijdens de avondzon zodat de gebouwen nu mooi belicht waren.

Gelukkig is deze middag niet helemaal in het water gevallen :)

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video