Door de bergen naar Jackson Hole, Wyoming

29 juni 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Foto onderweg genomen in de heuvelsVandaag hebben we een ochtend besteed aan het reizen naar Jackson, net onder Yellowstone National Park. Omdat het eerste deel van de rit vooral uit rechte stukken bestaat konden we flink doorrijden. Vandaag heeft Henk gereden aangezien ik te moe was om te rijden. Dus het eerste stuk heb ik nog even verder geslapen in de auto.

Het lijkt wel alsof we in Oostenrijk beland zijnNadat ik wakker werd waren we al een stuk verder en het landschap was alweer drastisch veranderd in heuvels met groene wouden en op de achtergrond de bergrug van de Rocky Mountains. We passeerden de plaatsen Boulder en Pinedale via Highway 191 richting het noorden. Ook merkten we tijdens een stop dat de temperatuur al flink was gedaald dan dat we gewend waren in Moab en de woestijn.

Cedars Section, Antler InnSteeds dichter kwamen we bij bergen met besneeuwde toppen en zagen we op de kaart dat Jackson op een hoogte van 2km bevond. Pfieuw, dachten we, eindelijk wat koeler dan +40 graden. Rond half twee 's middags kwamen we aan in Jackson en konden we direct inchecken zodat we de was konden doen aangezien de zak weer aardig gevuld was. Ook hebben we lekker een broodje gezond gegeten omdat de hongerklop weer was begonnen.

Bank of Jackson Hole met mooi weer!Nadat we weer hadden getankt en geld gehaald konden we beginnen aan het verkennen van het stadje Jackson Hole. Zoals je kan zien op de foto's ziet het er zeer ouderwets uit en dat vind ik juist zo leuk om het echte cowboy gevoel te kunnen beleven. Ook was het niet zo heel mooi weer wat ook even wennen was, maar daar werd de pret niet minder om.

Broadway ShopsNadat we het stadje bekeken hadden was het alweer tijd om een restaurantje op te zoeken en geleidelijk aan begon de zon ook weer door te breken. We zijn daarna nog wat extra foto's gaan maken en daarna teruggereden naar ons slaapverblijf om het blog weer bij te werken onder het genot van een koud biertje.

Opgezette ElkMorgen moeten we vroeg opstaan omdat het best druk is hier in Jackson.Veel mensen zijn met vakantie en gaan kamperen in Yellowstone National Park. Wij gaan ook die kant op en stranden dan in het zuiden van Montana in het plaatsje Gardiner.

Bekijk de foto's
Bekijk de video