Cruisin’ to Kanab, Utah

18 juni 2018 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

We komen al richting het beloofde landschap van UtahWe zijn de dag begonnen met een lekker ontbijt wat dit keer was inbegrepen bij de overnachting. Ik weet niet wat het is maar toch horen mensen dat je niet uit Amerika komt, dus al snel raakte we in gesprek met een gezellig Amerikaans stel die ons in eerste instantie vroegen waar we vandaan kwamen. We wisselde onze reisplannen uit terwijl we aan het eten waren. De mensen die we ontmoeten zijn zo ontzettend vriendelijk. Na 2 minuten krijg je al een “hug” knuffel van ze en een uitnodiging om bij ze langs te komen :).

Mooie foto die Henk per ongeluk heeft genomenNadat we klaar waren met eten zijn we uitgecheckt en hebben onze reis voortgezet richting Kanab in de staat Utah. Uiteindelijk hebben we toch de tolweg van gisteren benaderd en guess what, omdat we een parken pas hebben voor alle parken konden we hier gewoon gebruik van maken zonder extra kosten.

Kom maar op met die steak!Deze schitterende weg langs verschillende meren en veranderingen in gebergte kwamen we uit bij Highway 15 richting Salt Lake City. Bij St George zijn we afgeslagen om een broodje te eten bij Subway. Vervolgens zijn we verder gereden en namen we de afslag (9) bij Hurricane om de route te vervolgen naar Kanab.

Nedra's TooIn Kanab kwamen we rond een uur of 3 aan en na het inchecken zijn we nog even het stadje ingelopen opzoek naar een terrasje want we snakte naar een koud biertje. Helaas werd er geen bier geschonken en we begrepen daar niks van. Ook was er in de supermarkt geen pilsje te krijgen. Eenmaal aangekomen bij het Holiday Inn hotel vroegen we aan de manager of we daar een biertje konden drinken en deze man vertelde ons dat dit niet is toegestaan in de staat Utah.

Hier hebben we zo lekker gegeten!Met geluk aan onze zijde omdat we vlakbij de grens zitten van Arizona en ze daar wel gewoon bier schonken, kwam onze avond tot een goed einde. Oja en we hebben naast het politiebureau bij de Liquor Store een fles Jack Daniels gekocht. Misschien is dit te merken aan het schrijven van dit verhaal. ;)

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video part 1