Dagje in Denver

6 juli 2018 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Lower DowntownVandaag gaan we naar Denver. Deze stad ligt zo'n 30 mijl van Boulder af en is met een klein uurtje rijden goed te bereiken via Interstate 25. Het is ook leuk om via deze weg aan te komen rijden omdat je dan de hoge gebouwen al in de verte ziet staan en dit best een goed beeld geeft dat het geen klein stadje is.

Het bekende Rockmount Ranch Wear Mfg CoInterstate 25 gaat ook dwars door de stad en we konden makkelijk via het bord Downtown van de snelweg af om zo het centrum te bereiken. We kwamen al snel een parkeergarage tegen zodat we niet hoefden te zoeken naar een parkeerplek. Nadat de auto was geparkeerd en we naar de lobby liepen kwamen we eigenlijk al uit op de winkelstraat van Denver, 16th Street Mall.

Straatbeeld in DenverWat ons direct al opviel was hoe schoon het is en zeer kleurrijk doordat ze allerlei bomen en planten bakken met mooie bloemen hadden neergezet. Dus de eerste indrukken waren direct goed. We zijn eerst naar Starbucks gelopen om een kop koffie te drinken waar we best trek in hadden gekregen. Daarna begonnen we onze route met punten die we graag wouden zien.

Voorkant Colorado State CapitolAls eerste gingen we naar het lower downtown. Dit gedeelte staan nog wat oude gebouwen zoals het er vroeger heeft uit gezien. Aangezien Denver een goudzoekers stadje is geweest kon je dit direct terug zien in de bouw. Rode bakstenen gebouwen met muurtekeningen. Ook zagen en hoorden we allerlei straatmuzikanten spelen en dit geeft een goede sfeer aan de stad. In lower downtown wou ik eerst even gaan kijken bij het bekende Rockmount Ranch Wear. Deze bekende winkel in Denver, waar ook sterren zoals Tom Hanks kleding heeft gekocht leek het me tof om dit met eigen ogen te zien.

Winkel hoofdstraat, 16th Street MallDaarna zijn we teruggelopen naar de winkelstraat om richting het Colorado State Capitol te gaan wat aan het einde van deze lange straat zat gevestigd. Het Colorado State Capitol is omringt met een groot park genaamd Civic Center Park met aan de andere kant het Denver City Council.

Republic PlazaWe zijn weer teruggelopen naar de winkelstraat en terecht gekomen bij het restaurant Yard House waar we lekker hebben gegeten en gedronken. Aangezien het erg warm was die dag hebben we het verder vrij rustig gehouden ook omdat pa niet een man is die van winkelen houdt.

Dit was iets minder, een $165,- FineNa een heerlijke dag gingen we rond 17:00 naar de parkeergarage om weer terug te rijden naar Boulder. Maar nu komt het... aangezien de stad heel druk was met auto's rond dit tijdstip en Henk niet zo goed kaart kan lezen vanaf een mobiel ging ik tijdens het rijden ermee bemoeien en dat pakte niet handig uit. Ik reed door rood en ik zag in me achteruitkijkspiegel al rode en blauwe zwaailichten en een sirene achter me aankomen. Ja hoor de politie had me gesnapt op het door rood rijden en we konden aan de kant gaan. Eenmaal geparkeerd op een parkeerplek stapte Henk direct uit de auto, dat moet je nou net niet doen hier in Amerika. Dus de agent zei. Sir, stay in your vehicle please. Henk verontschuldigde zich en ging weer zitten in de auto. Na een lang gesprek omdat we geen US-staatsburgers zijn kosten dit wat langer de tijd dan normaal. Ook vroeg de agent of ik alcohol had gedronken en hoe lang dit was geleden. Ik antwoorden daar eerlijk over en moest met mijn ogen zijn vinger volgen, maar gelukkig konden we doorrijden. Helaas hebben we een boete van 165 dollar voor onze kiezen gekregen en daar baalden ik ontzettend van.

Dus dit was een mooie dag met een klote einde :D

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video