Fishermans Wharf en Lombard St in San Francisco

31 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Betere foto met de stad op de achtergrondVandaag de 31 juli gaan we de stad San Francisco bezoeken. We reden via 3th Street helemaal langs de oostkant van San Francisco Bay Area richting Fishermans Wharf. Deze bekende plek willen we natuurlijk niet missen. Eenmaal daar aangekomen dachten we makkelijk te parkeren bij de werf alleen kwamen we er al snel achter dat ze hiervoor $15 dollar per uur voor vroegen. Dit vonden wij iets te veel en besloten we wat verderaf te parkeren. We kwamen een parkeergarage tegen voor $15 per dag en besloten hier de auto neer te zetten.

Uitzicht vanaf de berg op Alcatraz PrisonNa een korte wandeling kwamen we uit bij de kust en zagen we Alcatraz Island al voor ons liggen. Helaas was het aan de west kan van San Francisco minder mooi weer en liepen we langs het water richting Fishermans Wharf waar het ineens schitterend weer was. Zo verschillend kan San Francisco dus zijn. Eerst kwamen we uit bij een historisch punt met schepen en een onderzeeër uit de tweede wereldoorlog. Ook was daar een mechanisch museum van oude spelkasten wat ook we leuk was om even te zien.

Mango en Pier MarketOp pier 39 was het een drukte van belang, allemaal souvenirshops en restaurants en allerlei eetkraampjes op Fishermans Wharf. Erg gezellig, muziek werd er gemaakt door allerlei straatmuzikanten, zeeleeuwen die lekker op de vlonders lagen te zonnen maakten het feest compleet. Vanuit daar zijn we weer de stad ingetrokken om het uitkijk punt bij Lombard Street te zien met zijn kronkelige weg. Ook zeer indrukwekkend om te zien hoe stijl de wegen daar naar boven gaan, we waren bekaf.

Het bekende Lombard StreetNa Lombard Street moesten we nog best een eind lopen naar de parkeergarage, onderweg zagen we al wat ingeslagen ruiten van auto’s en glas op de grond, en prompt bij onze auto was ook een klein achterruitje ingeslagen, we waren er effe van ontdaan, welke gek had het in z’n kop gehaald om onze auto te grazen te nemen. :D :D. Nou een maal terug bij ons onderkomen besloten we na een kop koffie dat we beter de auto konden gaan omruilen aangezien er nogal wat glas op de achterbank aanwezig was. Gelukkig was dit snel geregeld en kunnen we morgen zorgeloos beginnen aan de trip naar de Golden Gate Bridge.

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video