The Golden Gate Bridge

1 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dutch WindmillHet is 1 augustus en vandaag is het onze tweede dag in San Francisco. Gisteren hebben we de oost kant bekeken en vandaag bekijken we de west kant. Deze kant is wel minder interessant op twee dingen na. We zijn deze ochtend lekker relaxed opgestaan met koffie en een ontbijtje + een warme douche aangezien het hier niet echt warm is. San Francisco ligt in een punt opgesloten tussen de Golf van Farallones en de baai van San Francisco. En ligt pal aan de kust en heeft dus ook veel last van mist en bewolking, voor dat deze weggetrokken is het al in de middag.

The Golden Gate Bridge bij Fort PointToch er weer op uitgetrokken met de nieuwe witte Ford Focus. We zijn eerst wezen kijken bij twee molens die in een park staan en gebruikt werden vanaf 1907 om water weg te pompen en daarna reden we naar de Golden Gate Bridge om die er zo goed mogelijk op te krijgen. We zijn er niet overheen gereden omdat het een elektronische Toll brug is en onze huurauto daar niet voor geregistreerd is. Hier kwamen we net wat te laat achter en hadden we dit op voorhand moeten regelen. We hebben beelden vanaf het strand kunnen maken en bij Fort Point, wat net onder de brug zit. Gelukkig was de top van de brug net zichtbaar en waren we op zich toch wel tevreden. Het liefst heb je bij deze gigantische rode brug een stralende blauwe lucht nodig om een goede beelden te kunnen maken.

Uitzicht over San Francisco 2Op de weg terug zijn we dwars door te stad gereden via hoger gelegen wijken wat ook weer een mooi uitzicht gaf over San Francisco Downtown. We hebben deze dag weinig gelopen aangezien lopen in de stad eigenlijk niet te doen is vanwege de steile wegen waardoor je voeten het niet echt uithouden omdat we in het vlakke Nederland wel anders gewend zijn. Morgen rijden we naar San Mateo waar we twee maanden geleden zijn begonnen. De laatste dagen spenderen we nog aan Silicon Valley om de gebouwen van bekende Tech giganten te bewonderen.

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video