Van Monte Vista naar Santa Fe

8 juli 2018 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Mooie oude stoomtrein aan de grens bij New MexicoWe hebben Boulder verlaten op 6 juli en reden richting het zuiden naar de plaats Monte Vista. Het was een mooie weg dwars door de rocky's en uiteindelijk kwamen we uit in een vallei met vlak land waar de boeren bezig waren met het verbouwen van aardappels en graan. Tijdens deze rit waren we omringt door zware en donkere bewolking die bleven hangen tussen de bergen. Ook was er een gedeelte waar ook flinke bosbranden waren die door brandweer kampementen bestreden werden.

Henk bij het bord van New MexicoNa een paar uur rijden kwamen we uit in het plaatsje FairPlay waar we wat hebben gegeten in een leuk wegrestaurantje. We reden verder totdat we bij Monte Vista uitkwamen en we direct konden inchecken bij het Sandhill Inn. We verblijven hier één nacht om vervolgens weer door te reizen naar Santa Fe, New Mexico.

Foto van een straat in EspanolaVolgende ochtend hebben we lekker uitgeslapen en zijn we rond 10:30 vertrokken en zetten we onze reis voort naar New Mexico. Net voor de grens kwamen we nog een oude stoomtrein tegen waar ik toch even een foto van moest maken. Zodra we de grens over waren veranderde direct het landschap weer in een wat droger klimaat. De wegen zijn lang en uitgestrekt maar ditmaal ook weer een hele mooie route door heuvelachtig gebied.

Cowgirl BBQ & Smokehouse 1Rond het middaguur kwamen we bij het stadje Espanola, waar het wemelde van de politieauto’s, schijnbaar zijn de mensen hier wat rebelser. In Espanola hebben we wat gegeten en daarna verder gereden naar Santa Fe wat niet zo heel ver meer rijden was. Rond 15:00 kwamen we daaraan en hebben de middag wat geluierd bij het zwembad en hebben 's avonds lekker gegeten bij Cowgirl BBQ & Grill. Morgen gaan we de omgeving bekijken van Santa Fe en de dag daarop doen we de stad aan.

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video