Op naar Bluff via Navajo County en Monument Valley

24 juni 2018 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Foto van Square ButteHere we go again... op naar het Indianenreservaat van de Navajo's. We verlaten Page om via de 98 richting Kaibito te rijden. Hier kwamen we de eerste "Butte" tegen genaamd Square Butte. Het land is behoorlijk vlak en eigenlijk nog saai maar na een paar uur rijden kwamen we toch echt aan in Navajo County. Tot onze verbazing was het hier ook een stuk groener en begrepen we direct dat dit een mooie plek is om te vestigen.

Forrest GumpOp een gegeven moment hebben we een binnendoor weg genomen richting Shonto. Al gauw kwamen we erachter dat deze weg dood liep en we een stukje verkeerd waren gereden. We hadden rechtsaf moeten slaan, dus wij een stukje terug en zijn we de goede kant op gereden. Tot onze verbazing veranderde de verharde weg in een onverharde oranje zandweg en dit was toch best even spannend. Hier werden mijn rij kunsten toch even op de proef gesteld, aangezien we niet met een 4x4 op deze zandweg aan het rijden waren. Al met al zijn we goed aangekomen bij het Navajo National Monument.Mooie houten bank met een uit gegraveerde adelaar

We hebben daar even de benen gestrekt met een mooie wandeling naar een uitkijkpunt. Eenmaal aangekomen keken we uit over een grote vallei waar in een grot een stad was gebouwd "ruïne" van zand en klei waar vroeger de Navajo's hadden gewoond. Het gevoel dat je daar dan zelf bent geweest is apart en met een goed gevoel liepen we weer terug naar de auto om verder te rijden naar Monument Valley.

Henk doet een Kokopelli naEenmaal aangekomen bij Kayenta hebben we lekker bij de Mac wat gegeten en zijn daarna de 163 opgereden richting Utah. Over de grens was het ook adembenemend mooi, het wel bekende Monument Valley. Onderweg hebben we video's en foto's gemaakt van dit mooie gebied. Ook passeerde we het bekende stukje uit de film Forrest Gump wat toch ook best apart is als je daar dan zelf op dat moment dan bent.

Oude busNa zo'n 40 mile kwamen we aan in het dorpje zeg maar gerust Ghost Town genaamd Bluff. Hier was echt alleen een goede Steakhouse en Kokopelli Inn, waar we ook 2 nachten verbleven. Tja, iets wat verkeerd ingeschat maar goed het moest een keertje fout gaan natuurlijk :)

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade