Horseshoe Bend en een barbeque bij Big John's Texas BBQ

23 juni 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Horseshoe Bend, photo taken by Thomas WolfDit keer zijn we is wat langer op ons bed blijven liggen omdat de bezichtigingen allemaal dicht in de buurt zijn van het stadje Page. Na het ontbijt zijn we de auto ingestapt en hebben we eerst Horseshoe Bend aangedaan. Horseshoe Bend is een hoefijzervormige meander van de rivier de Colorado. Helaas waren mijn zoom mogelijkheden van mij iPhone ontoereikend en heb een video en een foto van Thomas Wolf gebruikt om te laten zien hoe het in het geheel eruit ziet. Best indrukwekkend.

Bekijk de video van Horseshoe Bend, taken by Thomas Wolf

Neem wel water mee, gelukkig hadden we liters water bij onsNa Horseshoe Bend zijn we richting Waterhole Canyon gereden. De Navajo's hebben niet liggen slapen en hebben van deze canyon een business gemaakt, ze vroegen er $48 p.p voor... Dat vonden wij een te veel geld voor een water gat. Dus we bedankte en zijn verder gereden naar de Lower Antelope Canyon. Jemig wat was het hier druk... Voor deze attractie hadden we moeten reserveren, naast dat het $50,- p.p koste, moesten we ook wachten op een beschikbare gids en je raad het al, reserveringen gingen voor dus ook dat hebben we maar niet gedaan. Het was 40 graden en te warm om een paar uur te wachten op een tocht door een spleet.

Henk als cowboy bij Big John's Texas BBQWe besloten terug te rijden naar Page om lekker wat fruit, bier, chocolade donuts en een yoghurt toetje in te slaan voor de lunch. Daarna sprak ik een man van Henk zijn leeftijd en we deelden even kort onze belevenissen. Tijdens dat gesprekje begon het ook intens te waaien en konden we elkaar slecht verstaan. Uiteindelijk ging ik een biertje pakken en hij ging naar het zwembad. Uiteindelijk zijn pa en ik ook naar het zwembad gegaan en hebben de hele middag gezellig zitten kletsen met die mensen uit Lelystad en hebben een leuke rustige middag gehad. Later kwamen er ook nog mensen uit Colorado bij het zwembad zitten en een vrouw van dat clubje vertelde dat ze familie had wonen in Enschede en Anna Paulowna. Grappig hoe klein de wereld dan weer kan zijn.

Big John's Texas BBQ 2De tijd vloog om en zijn we rond 18:30 gaan douchen om daarna een hapje te gaan eten. We kwamen terecht bij het gezellige Big John's Texas BBQ waar we lekker spareribs hebben gegeten onder het genot van bier en een livemuziek band. Hiermee hebben we deze laatste dag in Page afgesloten en gaan we morgen uitchecken en op weg naar Bluff.

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video