Page en Lake Powell

22 juni 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Wat is dit toch een mooi contrastWe zijn vandaag wederom vroeg op gestaan want we gaan vandaag Kanab verlaten en zetten onze reis voort naar het stadje Page, vlakbij Lake Powell in de staat Arizona. Via de highway 89 namen we eerst de afslag naar Johnson Canyon Road. Dit spookdorpje staat bekend om de film replica van Gunsmoke een serie die gemaakt is in de jaren '70. Dit zegt mij natuurlijk niks en helaas kon je er niet dichtbij komen omdat het ging om een beschermd gebied.Deze Navajo Indiaan doet even een dutje bij de kledingwasserij

Na een rit van ongeveer twee uur zagen we het blauwe meer inzicht, dat moest wel Lake Powell zijn waar de Colorado Rivier op aansloot via een indrukwekkende dam genaamd Glen Canyon Dam. Voordat we Page binnen reden zijn we eerst wat dichterbij het meer gaan kijken. We kwamen er al snel achter dat dit meer eigenlijk alleen bezocht werd door mensen met boten en jachten. Ook was er een grote jachthaven waar nog meer kapitaal aanwezig was. Ook zijn we nog even naar een klein strandje gelopen maar omdat het bijna 40 graden was en er geen beschutting was liepen we eigenlijk al snel weer terug naar de auto.

Colorado River bij Glen Canyon DamOmdat we bij onze accommodatie pas om 15:00 konden inchecken zijn we eerst het stadje Page in gegaan om te tanken, de was te doen en om wat te gaan eten.
Henk had toevallig nog een plek gevonden waar je een mooi uitzicht zou hebben en daar zijn we naar toe gereden. Vanaf dit punt had je goed uitzicht op de dam en op de Colorado rivier, jeetje wat was dit gaaf zeg. Maar ook door de hitte niet lang uit te houden. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar een winkel omdat we het water wat we bij ons hadden alleen maar uit warm water bestond en het niet meer koel te houden was. We hebben in de winkel een dranken koelbox achtig ding gekocht om samen met ijs het water koel te kunnen houden, want dat heb je hier echt wel nodig.
Tevens hadden we een bakje fruit gekocht en Coca-Cola zo doende konden we daar lekker op een terrasje zitten om even te relaxen en te wachten op de klok van 15:00.

Henk op zijn bedje op de kamerNa het inchecken hebben we alles weer in gereedheid gebracht om het blog bij te werken en hebben daarna nog wat biertjes weg getikt. 's avonds zijn we bij de Italiaan wezen eten en ik had een lekkere pizza van 35cm en Henk een calzone.
Met twee volle buiken zijn we naar ons kamertje gereden om een lekker bakkie koffie te nuttigen. Morgen weer een dag!

Bekijk de foto's
Bekijk de video

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob en Kitty:
    23 juni 2018
    Wow, wat een schoonheid! En wat leuk om jullie te volgen.