Op naar de Grand Canyon, North Rim

21 juni 2018 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Grand Canyon 2Vandaag de laatste dag in de canyons en het plaatsje Kanab. Dit keer gaan we naar de finale, de Grand Canyon North Rim in Coconino County, Arizona. We hebben goed geslapen en lekker ontbeten, dus we kunnen er weer tegenaan. Van Kanab rijden we richting Fredonia en via Jacob Lake komen we uit bij de ingang van het park op het plateau genaamd Kaibab. Dit gebied is tot onze verbazing ontzettend groen met mooie weides waar Bizons aan het grazen waren.

Foto van het North Rim RestaurantEenmaal aangekomen bij de North Rim (de noord klif van de canyon) konden we de auto gemakkelijk kwijt. In dit bosrijke gebied hebben ze leuke lodges staan met ook nog een hotel/restaurant geheel gebouwd van hout met stenen schoorstenen. In de winter ligt hier namelijk volop sneeuw.

Lodges gelegen in het bos bij de Grand Canyon 2Achter het hotel begon het pad richting Bright Angel Point. Dit punt is op een rots met een wijd uitzicht over de de canyon. Het pad was best heftig voor ons als hoogtevrees personen, het dal is zo'n 2,5 km naar beneden en je liep dan soms op het randje :D.

Het is bijna 2500 meter diepAan de andere kant was nog zo'n uitzicht punt en wederom genoten van het mooie uitzicht. Na deze ervaring moesten we toch even op adem komen en hebben het bezoekers center bezocht en wat cadeauwinkeltjes, ook vanwege dat we pas 11:30 konden gaan lunchen in het restaurant.

Zandpad onderaan de CanyonNa de lunch zijn we een stuk teruggereden om via Cape Royal Road naar Cape Royal Point te gaan. Voordat we aan het einde waren deden we eerst nog Walhalla Overlook en Angels Window aan. Ook zeer spectaculaire uitzichten met als kers op de taart de Colorado Rivier te zien stromen. Geweldig om dit vanaf 2500 meter te kunnen aanschouwen. Bij het punt Cape Royal was het zo ontzettend warm en droog (10% luchtvochtigheid) dat je binnen 5 minuten weer een flinke slok water nodig had.

Uitzicht vanaf Cape Royal PointOp de weg terug, wat dezelfde weg was hebben we flink doorgereden om snel van een koud biertje te kunnen gaan genieten. Morgen gaan we richting Page en Lake Powell.

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video part 1