Old Bryce Town en Bryce Canyon National Park

20 juni 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Bergtoppen van de CanyonVandaag zijn we bij het cowboy en indianenreservaat genaamd Bryce Canyon National Park in de staat Utah geweest. Bryce Canyon is beroemd om zijn unieke geologische rotsformaties zoals je kan zien op de foto's en video's.

Bryce Canyon 15Zoals altijd zijn we vroeg opgestaan maar omdat ik te laat naar mijn bed ben gegaan, had ik in de ochtend flink wat zwarte koffie nodig om een beetje op te strakken :D. Na het ontbijt en douche zijn we richting Bryce gereden en onderweg kwamen we langs groene weides (meadows) met grazende "Black Angus" runderen, paarden en wilde kalkoenen. Een totaal ander landschap als de dag ervoor in Zion National Park.

Ahhhh, Betty BoobVoordat we bij Bryce Canyon National Park aankwamen reden we eerst door Dixi National Forest. Waar de eerste tekenen van deze unieke bergformaties te zien zijn. Al doende leert men... nadat we de eerste parkeerplaatsen zagen hebben we direct de auto geparkeerd en namen we de shuttlebus richting het park om via deze weg alle mooie uitstapjes te maken waar we foto's en video's van hebben gemaakt.

Adembenemend mooi uitzicht 3Eenmaal aangekomen bij Bryce Point merkten we op dat er iets aan de hand was. Politie en Ziekenwagen en Reddingsteams waren ter plekken. We weten niet exact wat er is gebeurd maar we denken dat er iemand van de klif is gevallen. Dit gaf ons direct het gevoel dat het hier zeer gevaarlijk kan zijn. Uiteindelijk zijn we wandelend naar de andere locaties gelopen langs zeer stijle kliffen, wat ik zelfs best spannend vond. Na de wandeltocht begonnen we enigszins bier dorst te krijgen en kregen we ook trek in een hapje eten. Gelukkig was er een groot restaurant waar we ons buikje vol hebben gegeten en energie genoeg hadden om onze tocht te vervolgen.

Natuurlijke brugWe hebben daarna weer een shuttlebus genomen richting het begin van het park om daarna met de auto richting Rainbow Point te rijden. Hier had je een... (komt ie weer) adembenemend uitzicht over de rotsformaties en de uitgestrekte landschap van Utah. Op de weg terug zijn we ook nog even wezen kijken bij Natural Bridge. Dit is altijd mooi om te zien hoe de natuur zijn werk heeft gedaan tot dit mooie resultaat.

Geweldig dit!Eenmaal weer beneden deden we het Old Bryce Town nog even aan. Dit dorpje in de vroegere stijl gaf ons een goed beeld van cowboys en indianen. En ja natuurlijk waren hier allerlei prul en praal te koop voor mensen die Bryce bezochten.

Morgen gaan we naar de Grand Canyon... en we zijn benieuwd.

Bekijk hier voor de foto's
Bekijk video part 1
Bekijk video part 2