Springdale en Zion National Park

19 juni 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Mijn favorietWeer een nieuwe dag in dit schitterde land, dit keer gaat de trip naar Springdale in Zion National Park. Het landschap verandert direct nadat we het stadje Kanab zijn uitgereden. Na ongeveer 27 mijl rijden we door deze mooie omgeving en komen we aan bij de ingang van het Zion National Park. Een stukje verderop parkeerde we de auto om Checkerboard Mesa te bewonderen. Toevallig stond er ook een Park Ranger om mensen te voorzien van informatie. Nadat we met deze vriendelijke man een kort gesprek hadden gevoerd zijn we verder gereden richting Springdale.

Ingang van het parkSpringdale is een dorpje tussen het gebergte van Zion en wat zo leuk is dat je ook echt de oude stijl van bouwen aantreft. Gelukkig hadden we parkeerplek kunnen scoren aangezien het poepie druk was in het park, het is dus heel toeristisch. Na ongeveer 15 min lopen kwamen we uit bij MeMe's een leuk restaurantje waar we hebben geluncht, althans... we hebben 's middags warm gegeten en besloten 's avonds een broodje gezond te eten bij Subway.

Casa de Amigos van de andere kantRond een uurtje of 1 zijn we verder gelopen door het dorpje en kwamen we uit bij de ingang van het park voor wandelaars. We besloten eerst de Archaeology Trail te betreden. Deze korte wandeling was toch best leuk en konden we uitkijken over Springdale en Zion. Daarna kwamen we uit op de Pa'rus Trail en na een wandeling van een uurtje langs een riviertje gingen we onze voeten even koelen in het koude berg water, maar helaas werd ik geprikt door een waterspin en was de lol er snel vanaf.

Geen stijlUiteindelijk kwamen we aan bij een bus stop en namen we de Shuttle Bus richting het einde van de Canyon genaamd Temple of Sinawava met een soort van water basin waar mensen lekker zichzelf konden opfrissen. Ook was daar de Riverside Walk Trail Head, een wandeling naar een nauwe doorgang van anderhalf uur en voor Henk was dit te ver zo einde van de dag en besloten we de bus terug te nemen naar de auto zodat we deze mooie dag in Zion konden afsluiten.

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video part 1
Bekijk de video part 2

1. Helma:
    20 juni 2018
    Wel ff in de gaten houden die spinnenbeet...bij erger worden ff langs een arts