Door de Death Valley naar Las Vegas

15 juni 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Kerkje in het stadje BishopWe zetten onze reis voort en gaan van June Lake via de 395 naar het stadje Bishop. Daar hebben we lekker ontbeten en zijn we verder gereden naar Big Pine -> Independence -> Lone Pine. In het stadje Lone Pine hebben we nog even getankt om met een volle tank de Death Valley te betreden. Tevens hebben we daar ook lekker geluncht en heeft Martin een nieuwe zonnebril gekocht.

Ingang Death Valley National Park 2Net buiten Lone Pine namen we de afslag links de 136/190 op naar de Death Valley National Park. Na aardig wat miles te hebben gereden kwamen we bij de ingang en het bord van Death Valley National Park waar we een fotootje van hebben gemaakt. Onderweg zijn we verschillende keren gestopt om foto’s te maken van dit indrukwekkende gebied, wat is het hier ontzettend kaal en stil.

Mesquite DunesOnze volgende stop was Mesquite Dunes. Het was hier zo ontzettend warm (50 graden) dat Henk zei; neem jij maar foto’s, ik wacht wel in de auto :). Omdat er ook zoveel wind stond stapten we gauw weer in en reden we door naar Death Valley Railroad. Ook dit zag er indrukwekkend uit en leuk om daar even wat foto’s van te nemen. Jaaa... gauw instappen weer, je hield het hier niet lang uit. Eenmaal bij de auto aangekomen dacht Martin even te plassen. Maar dit werd snel onderbroken want mijn hoed waaiden van me hoofd af en ik kon ik er hard achteraan hollen. Uiteindelijk heb ik hem weer terug kunnen krijgen, pfieuww.

Artist PaletteNa 1 mile kwamen we uit bij een soort van oase genaamd Furnace Creek. Dit dorpje bestond meer uit een camping plaats en hier was vrijwel niks te doen dus zijn we verder gereden richting Badwater. Voordat we daar kwamen reden we de Artist Drive op om zo naar Artist Palette te rijden via een supermooie berg route. Eenmaal bij Artist Palette zag je allerlei kleuren van gesteente en dat deed de naam eer aan.

Welkom bij Badwater BasinWe vervolgde onze route via Badwater Road en kwamen na 15 mile aan bij Badwater Basin. Dit gebied bestaand uit zout en “slecht” water was ook zeer indrukwekkend om geweest te zijn. Henk had de woestijn inmiddels wel gehad en zijn we weer ingestapt om via Shoshone -> Pahrump (Nevada) richting Las Vegas te rijden. Eenmaal aangekomen bij Las Vegas zijn we opzoek gegaan naar onze slaapplek zodat we onze indrukken tijdens het genot van een pilsje konden verwerken. Slaap lekker :)

Bekijk hier de foto's
Bekijk video part 1