Via Tioga Pass naar June Lake

14 juni 2018 - Tioga Pass, Verenigde Staten

Diep blauw en helder waterVandaag verlaten we Mariposa en gaan we richting June Lake via Tioga Pass over de 120. Deze mooie route op zo’n 3000 meter gaat dwars door het gebergte Sierra Nevada. Na een stuk rijden door het gebergte kwamen we uit bij Tenaya Lake. Dit donkerblauwe meer is werkelijk beeldschoon en één van de hoogte punten van deze trip. Dit hadden we zeker niet willen missen. Het water is zo ontzettend helder dat je de vissen kan zien zwemmen. Opeens zagen we een schaduw in het water en Henkie zij, kijk daar eens een adelaar. Helaas vloog hij te hoog om daar een foto van te kunnen maken, maar geloof ons dat het spectaculair was om deze grote vogel te kunnen aanschouwen.

Tuolumne Meadows #2Nadat we de reis vervolgde kwamen we uit bij Tuolumne Meadows. Deze groene weide omringd door berken en kleine riviertjes straalde dit als een oase van rust uit. Vervolgens reden we verder en kwamen we uit bij de uitgang van het Yosemite National Park en gelukkig was er op deze plek ook nog sneeuw te zien en hebben daar foto’s en een selfie van gemaakt. Uiteindelijk kwamen we uit bij nog een meer, het Tioga Lake en dit was vergelijkbaar met het Tenaya Lake maar deed er niet voor onder. Ook hebben we een aantal watervallen mogen aanschouwen en je vraagt jezelf dan af… waar komt toch al dat water vandaan.

Mono LakeEen aantal mijlen verder merkten we dat het einde van de pass inzicht was en werden we beloond met het uitzicht over het Mono Lake nabij het kleine dorpje Lee Vining. Verder was hier niet veel te beleven en hebben we onze route vervolgd richting June Lake. Eenmaal aangekomen bij ons Motel genaamd June Lake Villager hebben we nog wat foto’s gemaakt van het vissersdorpje en konden we na het eten deze mooie indrukwekkende dag afsluiten.

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video