Yosemite Valley

13 juni 2018 - Yosemite Valley, Verenigde Staten

Stromende rivier door de vallei van de andere kantGisteren hebben we de vallei vanaf de hoogte bekeken en vandaag gaan we is een kijkje nemen in de vallei zelf. We namen vanuit Mariposa de 140 richting de vallei en kwamen uit in een zeer bosrijk gebied. Wat zijn de bomen toch ontzettend hoog hier en de geur van verse dennenbomen kwam ons tegemoet.

Nadat we de auto hadden geparkeerd bij Half Dome Village was het ook tijd om even wat te gaan eten voordat we begonnen aan onze wandeling door het bos. We kwamen uit bij Pizza Patio en bestelde daar een lekker biertje en een mega pizza genaamd Mother Curry. In eerste instantie dachten we, dit krijgen we nooit op maar niets was minder waar. Na deze Pitt-stop zijn we via mooie wandelroutes uitgekomen bij Mirror Lake. Dit meertje was een verkoeling plek voor vele toeristen en we genoten van het uitzicht. Toevallig kwamen we daar een jong Nederlands stelletje tegen en deelden we onze verhalen.Mirror Lake

Veel wind en een stuk frisser bij de watervalOp de weg terugkwamen we langs Yosemite Village en hebben we daar nog lekker een Corona biertje en een echte Coca Cola gedronken. Na de rust zijn we richting Yosemite Falls gelopen en merkten we dat de temperatuur daalde en dat de wind begon aan te trekken. Eenmaal boven bij de waterval was het heerlijk koel en konden we even op adem komen. Na het schouwspel van de natuurlijke kracht van het water keek ik op mijn horloge en het was tijd om weer richting de auto te lopen om weer terug te rijden naar Mariposa en een hapje te gaan eten. Wat was dit een onvergetelijke dag.

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video