Glacier Point, High Yosemite

12 juni 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Ingang Yosemite National ParkNa een goede nachtrust en een goed stevig ontbijt zijn we de auto ingestapt richting Fish Camp via de 49. Bij het plaatsje Oakhurst hebben we snel nog even getankt om daarna links af te slaan naar Yosemite National Park. Aangekomen bij de ingang van het Park voorbij het plaatsje Fish Camp hebben we een parkenpas gekocht zodat we toegang krijgen tot alle nationale parken in Amerika. Onze eerste stop zou direct linksaf zijn om de Grizzly Giant te bekijken in de Mariposa Grove, een bos in het uiterste zuiden van Yosemite National Park. Deze mammoetboom (Sequoiadendron giganteum) heeft een volume (staminhoud) van naar schatting 962,9 m³ en is daarmee de op 24 na grootste nog levende mammoetboom. Hij is met een geschatte leeftijd van 1800 tot 2400 jaar volgens velen tevens de oudste boom in de Mariposa Grove. De Grizzly Giant is 63,7 meter hoog en heeft op anderhalve meter hoogte een doorsnede van 7,8 meter. De omtrek op grondniveau is 29,5 meter. Echter kwamen we erachter dat de weg naar deze boom was afgesloten en konden de mammoetboom helaas niet bekijken.Mariposa Grove Closed

Houten huisje met stenen schoorsteenEven verderop kwamen we uit bij het Yosemite National Park Visitor Center en hebben daar wat rondgelopen en lekker gegeten. Na de lunch liepen we richting het historisch gebouw wat op steenworp afstand lag. Dit oude dorpje gaf ons een mooie indruk hoe de mensen in het enorme bos hebben geleefd, heel indrukwekkend.

Uitzicht op de Half DomeDaarna hebben we onze route vervolgd naar Glacier Point. Dit hooggelegen uitkijkpunt over de vallei was adembenemend mooi en zeer indrukwekkend zoals te zien is op de foto’s. Hier een tijdje te hebben rondgehangen zijn we naar het bezoekers center gelopen van Glacier Point. Hier hebben we een souvenir T-shirt gekocht en een lekker waterijsje. Wat ons opviel tijdens het eten van het ijsje dat de eekhoorntjes zeer tam zijn en gewoon door de menigte heen bewegen, wat ontzettend leuk was om mee te maken.

Even tijd voor een selfieOmdat Glacier Point een doodlopende weg is zijn we weer teruggereden richting Yosemite Valley. Nadat we door een lange tunnel zijn gereden kwamen we uit bij Yosemite, Tunnel View. Hier hadden we een mooi uitzicht over de vallei en keken we uit op een mooie waterval. Aangezien we de volgende dag naar de vallei terugkomen besloten we via de 140 terug te rijden naar Mariposa om de dag af te sluiten en een lekker hapje te gaan eten.

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adrie:
    13 juni 2018
    Wat is het toch fantastisch dat wij veel mee kunnen kijken!
    Vooral de muziek bij film nr. 1 een schot in de roos.
    Kunnen jullie onze reacties lezen?...
  2. Henk:
    14 juni 2018
    Haha, zeker te weten, hahaha