Op weg naar Mariposa, Yosemite

11 juni 2018 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Golden meadowsNa het uitchecken van ons eerste hotel in San Mateo zijn we de snelweg 101 op gegaan richting San Jose. Via de 101 kwamen we uit op de 130 richting Patterson via Joseph D. Grant County Park. Deze schitterende route door de bergen wilden we niet missen zoals te zien is op de foto’s. Onderweg zijn we helemaal naar de top gereden en kwamen we uit bij Lick-observatory waarna we weer gingen afdalen richting Patterson. Onderweg kwamen we paarden, koeien, herten, eekhoorntjes, geiten en roofvogels tegen, een onvergetelijke trip door de bergen.

Lick-observatorium op de hoogste bergtopNa uren rijden kwamen we uit bij het platteland en het stadje Patterson waar we bij de Pizza Factory een biertje en een pizza hawaï hebben gegeten. Uiteindelijk zijn we via Patterson naar Turlock gereden en via de 99 richting Merced gereden. Aangezien het al een uurtje of vier was reden we het laatste stuk via de Freeway 140 naar Mariposa en konden we gaan inchecken bij ons tweede hotel. Daarna zijn we het leuke goudzoekers dorpje Mariposa in gegaan en hebben bij de Subway een lekker “gezond” broodje gegeten. Terug bij het hotel lekker een biertje genoten en de dag van morgen gepland. Morgen gaan we richting Yosemite National Park.

Bekijk hier de foto's
Bekijk de video

1. Hans Verheul:
    12 juni 2018
    Hoi Henk en Martin mooi om jullie zo te volgen.
    Mooie foto's en het blijft mooi weer.
    Komen jullie er nu een beetje uit met kaart lezen (Henk niet stressen) je bent op vakantie.
    Alles wordt gelezen en bekeken dus blijf sturen, dan maken wij het ook mee
  2. Tanja:
    13 juni 2018
    Wat een mooie filmpjes👍
    Leuke verhalen
    Stiekem reizen we een beetje mee 😜
    Heel veel plezier op jullie mooie reis , geniet !!
  3. Henk:
    17 juni 2018
    Hè Hans & Marian jullie zijn (denk ik)
    weer terug van jullie trip naar de Eiffeltoren, wij kwamen er ook langs hier in Las Vages.