Downtown Los Angeles en Beverly Hills

25 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het hoogste gebouw van Los Angeles US BankVandaag gaan we naar Downtown Los Angeles. Dit doen we niet met de auto maar met de Metro en gelukkig was het station niet zo ver lopen. Eigenlijk werkt het exact hetzelfde als in Nederland met een pasje wat je kan kopen en kan opwaarderen met geld of een keuze voor een dag, weekend of maand credit. Nadat we de pasjes hadden gekocht konden we de paarse lijn nemen richting Downtown.

Het gebouw met de antenne zijn we op geweestEenmaal aangekomen zagen we de hoge wolkenkrabbers naast ons alsof je was ingesloten en we door nauwe gangen liepen terwijl de straten 3 a 4 baans waren. Zo hoog waren de gebouwen. Downtown bestaat voornamelijk uit zakelijke panden zoals banken, advocaten etc etc. Eerst zagen we een Starbucks en dronken daar even een kop koffie om te wennen aan de omgeving. De straten zijn ontzettend vies en de troep wordt door zwervers gewoon op de grond gegooid. Overal zie je zwervers met winkelkarretjes met allemaal meuk erin tussen de zakenlui doorlopen, een best groot contrast.

The Westin Bonaventure Hotel & SuitesNa ons kop koffie liepen we richting het hoogste gebouw van LA, het U.S. Bank Tower. Dit ronde gebouw stijgt kaarsrecht de hemel in met bovenop een helikopterplatform. Ook zeer indrukwekkend om dit te zien. Ik wist dat je hier tegenbetaling naar boven kan om van het uitzicht te kunnen gaan genieten. Prompt op dat moment toen ik dat tegen Henk vertelde stond er voor ons een auto geparkeerd en zat er een man in. Deze vriendelijke vent kon ons vertellen dat we gratis naar boven konden in het Wilshire Grand Tower van 335m hoog. Dus wij zeiden... waar, hoe en wanneer? Het was een klein stukje verder lopen.

City National BankEenmaal aangekomen bij het Wilshire Grand Tower begon de adrenaline al lekker te stromen door onze aderen aangezien wij niet echt hoogte mensen zijn. Pa scheet al dun in zijn broek van het feit hoe hoog het gebouw alleen al niet was. Binnen stond een man en wij vroegen hem of we naar boven konden. Dit was mogelijk alleen overdag niet op het dakterras vanwege de warmte en dat je daar heel snel verbrand. Wij stemde in op de optie om op de 70ste verdieping mee te reizen waar de bar zat gevestigd. Er was alleen 1 voorwaarde dat we wel een drankje moesten bestellen en uiteraard was dit voor ons geen probleem. In de lift vertelde de man genaamd Manny dat de lift er 58sec over doet om naar de 70ste verdieping te gaan. Dus onze mond viel wel even open. Eenmaal boven was het uitzicht echt adembenemend zoals je op de video kan zien, echt zeer tof om dit mee te maken.

Traxx & Bar in het Union StationNadat we beneden weer even op adem kwamen en de indrukken hadden verwerkt liepen we naar de overkant om met de Metro te reizen naar Union Station om richting Chinatown te gaan. Hier is ook de oudste woning gevestigd van Los Angeles genaamd Avila Adobe. Eigenlijk stelde Chinatown niet zo veel voor en waren we hier ook snel uitgekeken. En besloten we nog twee uurtjes te vertoeven op Hollywood Blvd aangezien we daar ook met de Metro naar toe konden. Ze waren ook nog steeds aan het filmen en hebben we daar nog wat biertjes gedronken om deze dag weer een einde te geven.

Beverly Hills SignDe volgende dag verlieten we Koreatown om naar onze volgende slaapplek te gaan in Inglewood. Wel zijn we via Sunset Blvd richting Beverly Hills en Bel Air gereden om te proeven hoe de sterren daar wonen. Zoals vele zullen zeggen, je ziet er erg weinig van vanwege privacy en reden we door de straten om opnames te maken en dat was het dan ook eigenlijk. Aan de voorkant van de wijk Beverly Hills zijn we nog even gaan kijken bij het bord van Beverly Hills omringt met een mooie vijver met lely's.

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video