Op weg naar Los Angeles en Hollywood

23 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het Griffith Observatory 1Het is vandaag 22 juli 2018 en vandaag verlaten we Oceanside en rijden we via I-5 richting Los Angeles zo'n anderhalf uur van ons vandaan. We reden op brede minimaal vijfbaans betonnen vloeren want asfalt kennen ze niet in California. Aangezien het Zondag is en iedereen waarschijnlijk aan het strand zat, konden we zonder al te veel files Los Angeles binnen rijden. Via de rondweg I-10 reden we langs Downtown wat een Financieel district is met een aantal hoge wolkenkrabbers.

Uitzicht over Los Angeles met op de achtergrond de wolkenkrabbers 2Eenmaal aangekomen bij ons Hotel in Koreatown wat naast Downtown LA ligt, konden we direct inchecken. Nadat we onze koffers en spullen op de kamer hadden besloten we opzoek te gaan naar de Subway om een broodje "gezond" te gaan eten en de buurt te verkennen. Die middag vloog voorbij en 's avonds hebben we bij een steakhouse gegeten en zijn we naar bed gegaan om de volgende dag weer fris op te staan.

Dikke wagen!23 juli gingen we via Vermont Ave richting het noorden naar het Griffith Observatory. Dit monument gelegen op een berg gaf een mooi wijd uitzicht over de stad en konden we het Hollywood Sign goed bekijken. Heel indrukwekkend om te zien hoe groot Los Angeles eigenlijk wel niet is. Vanaf dit punt konden we ook de filmstudio's zien liggen en Hollywood Highland en niet te vergeten Beverly Hills. Na een uurtje hier te hebben rondgelopen zijn we teruggegaan naar beneden richting Hollywoodland. Dit is een wijk tegen de berg aan gebouwd met allemaal leuke kronkelwegen en semi dure woningen. Met als kers op de taart dichterbij de Hollywood letters.

Hollywood Sign genomen in de wijk Hollywoodland 2Uiteindelijk zijn we via Hollywoodland naar beneden gereden naar het begin van Hollywood Walk of Fame en hebben daar de auto geparkeerd om te beginnen aan onze sterren tocht. We kwamen verschillende tegels tegen bekende sterren op de Hollywood Blvd. Deze lange brede straat gevuld met toeristen winkeltjes is al een attractie aan zich. Na wat biertjes op een terrasje zagen we dat er twee grote vrachtwagens de weg geblokkeerd hadden en dat trok mijn interesse en voelde aan dat er iets stond te gebeuren.

Leonardo DiCaprio stapt in, Brad Pitt zit achter het stuurZe hadden namelijk een groot gedeelte van de weg afgesloten omdat ze aan het filmen zijn voor een nieuwe film van Quentin Tarantino genaamd Once Upon A Time in Hollywood met hoofdrol sterren Al Pacino, Brad Pitt en Leonardo DiCaprio. Gaaf zeg om hier toevallig aanwezig te zijn en dit met eigen ogen te kunnen zien. We spendeerde hier dus ook veel tijd aan en zagen we hoe cameraman Robert Bridge Richardson met zijn lange witte haren een grote camera in zijn hadden had om te filmen in het zonnige Los Angeles. Na een tijdje hier te hebben gestaan liepen we eerst nog wat verder richting Hollywood Highland. Deze locatie op Hollywood Blvd staat o.a. het Dolby Theatre en TCL Chinese Theatre. Allemaal bekende plekken waar zo maar een rode loper ligt tijdens een film première.

Tom CruiseAan het einde van Hollywood Blvd liepen we aan de overkant van de straat weer terug en kwamen we nog tegels van sterren tegen zoals, Tom Hanks en Tom Cruise. Ook de tegel van Michael Jackson hebben we kunnen fotograferen. Deze dag kon niet meer stuk en liepen we verder naar de filmset om te kijken of daar nog wat nieuws gebeurde. We zagen een beige oude auto staan met de filmcrew eromheen en zagen we twee mensen in de auto zitten. Na veel mensen gesproken te hebben en discussies gevoerd te hebben wie dat zouden kunnen zijn kwamen we uit op Leonardo DiCaprio en Brad Pitt op nog geen 30 meter van ons af. Dit had ik nooit kunnen denken dat ik deze twee gezamenlijk zou zien in het echt.

Leonardo DiCaprio en Brad Pitt op de set in een oude gele auto 2Hoe weet ik dit nou dat zij het echt wel waren? Na dit tafereel zijn we nog wat wezen drinken en kon ik via de Wifi kijken op een site http://www.imdb.com. Ik zocht naar films waar ze beide hoofdrollen hebben en de film nog niet is uitgekomen. Ik kreeg direct de titel Once Upon a Time in Hollywood en dit komt ook overeen met Hollywood. Verder hadden ze daar outfits aan die ook overeenkwamen met de afbeelding op de site, dus dit kon gewoon niet anders. Ik kan niet wachten om deze film te bekijken in de bioscoop en momenten terug te kunnen zien waar ik dus ook bijstond :)

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video Part 1