Oceanside

21 juli 2018 - Oceanside, California, Verenigde Staten

Mooie muurschildering in het stadje Oceanside18 juli reden we van Palm Springs richting de west kust en we kwamen we vrij vroeg aan in Oceanside. Het was rond een uur of 13:00 en we besloten eerst een laundry op te zoeken zodat we de was konden gaan doen aangezien deze in volume was toegenomen :). Na het bezoek aan de laundry zijn we langs de boulevard richting ons verblijf gereden en konden we inchecken en even lekker genieten van een biertje.

Vuurtoren tussen de palmbomenAan het einde van de middag zijn we nog even via de haven naar het strand gelopen aangezien dit op 10min loopafstand was vanaf ons verblijf. Het is een leuke vissershaven die er zeer gezellig en gemoedelijk uitzag. Leuke winkeltjes en restaurants en niet te vergeten een vuurtoren. Na een strandwandeling kwamen we uit bij de pier van Oceanside en liepen we weer omhoog richting het centrum om wat te gaan eten. We merkten al wel snel dat er niet zoveel restaurantjes gevestigd waren in Oceanside. Dus we zochten een steakhouse op wat eigenlijk een Mexicaan bleek te zijn. Na een slechte burger (slechtste tot nu toe) liepen we weer terug naar ons verblijf om de volgende dag lekker naar het strand te gaan.

Haven met de vuurtoren19 & 20 juli hebben we lekker aan het strand gelegen en lekker gezwommen. De golven waren ook best krachtig wat het zwemmen in zee gevoel sterk verbeterd. Helaas maakte ik wel een val en kwam onprettig terecht en had ik een zere duim wat toch een aantal nodig had om te herstellen. Dat was nog niet alles want door het water in en water uit bleek ik ook nog eens best verbrand te zijn op mijn rug.

Lekker gezwommen in de pacificMijn ongelukjes de vorige dag zijn ook de reden wat wij 21 juli niet naar San Diego zijn gegaan wat op de planning stond. Met T-Shirt aan hield ik het nog geen minuut uit in de zon vanwege mijn verbranding, dit was wel erg jammer. Beter snel herstellen zodat ik wel in Santa Monica weer naar het strand kan gaan.