Hoover Dam en Boulder City

17 juni 2018 - Boulder City, Nevada, Verenigde Staten

Hoover DamDitmaal een iets wat kortere rit, via Boulder City naar het bekende Hoover Dam. Deze route van ongeveer een uur rijden volgen we via verschillende hoofdwegen en komen we aan bij het plaatsje Boulder City gelegen aan Lake Mead vlakbij de dam.

Indianen beeldenAangezien we nog niet konden inchecken reden we door naar de dam en ging deze mooie weg door de bergen die grenzen aan de staat Nevada en Arizona. Helaas kwamen we al snel in een file terecht vanwege dat er een zeer strenge controle plaatsvond dit in verband met aanslagen op de dam. Eenmaal door de controlepost konden we opzoek gaan naar een parkeerplek. Nadat we de auto hadden geparkeerd konden we beginnen aan onze wandeling naar beneden richting de dam. Heel fijn was deze wandeling niet want er stond ontzettend veel wind. Gelukkig hebben we het overleefd en zijn we over de dam een rondje wezen lopen.

Muurtekening in het stadje Boulder CityOp de weg terug naar Boulder City, zag Henk ineens een afslag naar het meer. Als snel kwamen we erachter dat dit een Tol weg was en ons helemaal terug leidde naar Henderson, wat vlakbij Las Vegas ligt. Henkie heeft niet zitten opletten :D maar gelukkig is Martin een goede driver en keerde we snel weer om.

Slaapkamer in Boulder CityVoordat we naar onze accommodatie reden zijn we eerste wezen tanken en daarna hebben we “zoals Henk dat zegt” geld uit de muur gehaald (pinnen). Nadat we waren ingecheckt zijn we nog even het stadje ingereden en opzoek gegaan naar een leuk restaurantje en daar lekker gegeten.

Morgen vertrekken we naar dorpje Kanab wat in de staat Utah ligt.
Tot morgen…

Bekijk hier de foto's