Rocky Mountain National Park en Boulder

3 juli 2018 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Henk, Welcome to Colorful ColoradoWe hebben slecht geslapen en ontbeten in Rawlins, eens maar nooit meer.
Wel zijn we vroeg opgestaan rond een uur of zes om een flinke rit van zo'n acht uur te maken door de rocky's om zo uit te komen in Boulder wat vlakbij Denver ligt.

Lekker brunchen bij Mid Town Cafe in Cranby, ColoradoHet eerste stuk reden we van Rawlins over de snelweg I-80 langs Sinclair een olieraffinaderij om daarna de afslag te nemen op Highway 130 richting Saratoga -> Riverside -> Walden om zo uit te komen bij het stadje Cranby. Deze weg was behoorlijk gevaarlijk omdat er vrij veel wild overstak zoals Herten, Antilopes, Stokstaartjes. Omdat we onze snelheid beperkt hielden hebben we gelukkig geen dieren aangereden, terwijl we onderweg best veel aangereden dieren tegen kwamen. Uiteindelijk kwamen we aan in Cranby. Een leuk stadje en we hebben daar wat gegeten en zijn we verder gereisd naar de entree van Rocky Mountain National Park.

Rocky Mountains 1Na veel slingerwegen kwamen we hoog in de toppen van de Rocky's terecht waarbij Henk het al zwaar kreeg in verband met zijn hoogtevrees. ;) Ik zat hem een beetje te pesten aangezien hij aan de kant zat van de afgrond die letterlijk niet misselijk is. Echter was het een zeer mooie rit alleen ontbrak het zonnetje omdat het weer snel kan omslaan in de bergen hadden we hiermee minder geluk.

Kerkje nabij het plaatsje Nederland 1Al met al hadden we deze route niet willen missen en zijn we naar beneden gereden richting Ward en zijn we daar nog een mooi kerkje tegen gekomen en hebben we daar foto's van gemaakt met een korte pauze. We reden verder via de Highway 72 naar het plaatsje Nederland omdat we dit toch wel even apart vonden om in de States even in Nederland te zijn :D. Verder was hier niet veel te beleven en zijn we doorgereden via de Highway 119 naar Boulder.

Martin bij het bord van NederlandBoulder is totaal anders dan wat we in gedachten hadden, het is groen, schoon, en ook vrij groot. Nadat we bij het Marriott Hotel aankwamen hebben we weer alles uitgepakt en zijn we ons even gaan opfrissen met daarna een lekker koud pilsje en een slok whisky. 'S-avonds hebben we daar ook gegeten en hebben beetje in kaart gebracht wat we de komende vijf dagen gaan doen in deze omgeving. Tevens kunnen we in het Marriott Indepence Day (4 juli) meemaken vanaf het dak van het hotel wat natuurlijk ook bijzonder is.

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video

1. Adrie:
    4 juli 2018
    Hoe komt het toch dat jullie zo vaak slecht slapen???????