Yellowstone National Park en Gardiner, Montana

30 juni 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Mooie foto met besneeuwde bergen op de achtergrondNa slecht slapen en heel vroeg opstaan, brak als het maar zijn kan hebben we de koffers ingeladen en Jackson Hole achter ons gelaten om zo vroeg mogelijk Yellowstone National Park te betreden, via Highway 191. Om een beetje op krachten te komen zijn we eerst wezen ontbijten in een restaurant in Teton National Park.

Martin bij de ingang van Yellowstone National ParkNadat we Yellowstone National Park inreden hebben we eerst Grant Village bezocht. Dit dorp bestaand uit lodges en kampeerplekken gelegen aan het grote Yellowstone Lake was voor ons de eerste kennismaking met een vrouwelijke Elk. Ze stond vlak aan de weg en liet zich mooi zien met het zonnetje op haar lijf. We waren helemaal door het dolle dat we deze video opname hadden kunnen maken.

So far, so good...

WAUW!!In Grant Village is er ook een bezoekerscentrum gelegen aan het meer en waar we al lopend naar toe konden. Even kijken bij het meer dachten we... Nadat we terugliepen met het gevoel wat is het hier toch mooi en groot, kwam er een jonge vrouw aangelopen en ze kon ons vertellen dat ze iets had gezien maar niet precies wat. De nieuwsgierigheid van ons beide was niet meer te houden en gingen we met de vrouw de kant op waar ze in eerste instantie vandaan kwam. Daar stond ze dan, nog een vrouwtjes Elk rustig aan het grazen alsof er niks aan de hand was. Totdat ze ons doorhad en ze het op een lopen zetten, achter ons aan. Wij rennen en rennen!! Totdat we veilig weer bij het bezoekerscentrum waren aangekomen en we weer een beetje op adem kwamen hadden we nog even een gesprek met de manager en die gaf uitleg dat ze kan trappen en waarschijnlijk jongen heeft die ze probeerde te beschermen.

Opaal GeiserNa dit avontuurtje zijn we een stukje verder gereden naar West Thumb Geyser Basin. Onze eerste ontmoeting met de aarde waarvan de aardkorst zo dun is dat de gassen en water uit de bodem komt zetten, de zo geheten geisers waar Yellowstone National Park zo bekend omstaat. Het is heel spectaculair om dit mee te maken en daar zelf ook bij te zijn. Schijnbaar word de aardkorst ook steeds dunner en gevaarlijker en komt het er eigenlijk op neer dat je op een grote ondergrondse vulkaan staat.

Ziet er wel mooi uit, ofnie dan?Met die gedachten zijn we verder gereden naar Old Faithful Geyser, de grootste geiser waar ontzettend veel publiek op af komt. Door ons laten vertellen is de geiser te voorspellen wanneer hij ontwaakt vandaar de naam Old Faithful. Na zo'n 20 minuten wachten kwam hij tot uitbarsting en spoot het water flink wat meters hoog de lucht in en stond het hele publiek te klappen en aan het juichen. Je begrijpt wel dat we dit niet hadden willen missen.

Haha, in dit huisje hebben we geslapen in het plaatsje Gardiner, MontanaNa Old Faithful zijn we doorgereden richting Mammoth Hot Springs waarbij we nog talloze geisers onderweg tegen kwamen en even een uitstapje hebben gemaakt. Bij Mammoth hebben we ook nog even wat gegeten aangezien we behoorlijk trek hadden gekregen. Daarna zijn we uit het park gereden en kwamen we aan in zuid Montana in het plaatsje Gardiner waar we 's avonds lekker een Bison steak zijn wezen eten en een verjaardag hebben meegevierd van jongen die we daar hebben ontmoet.

Waar zouden die beren nu toch zijn?

Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de video