Yellowstone National Park en Dubois, Wyoming

1 juli 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Mooie foto van Yellowstone aan de noordkantEindelijk hebben we een goede nachtrust gehad in Gardiner, Montana. We zijn ook niet zo vroeg opgestaan als gisteren omdat we nu toch heel dichtbij Yellowstone zitten. Ook hadden ze in Gardiner wat betere (sterkere) koffie en dat hielp ons ook.
Na het inpakken zijn we het park weer ingereden om de oost kant te bekijken en we hoopte op het spotten van een beer. Eerst hebben we bij Mammoth Hot Springs nog even een ontbijtje gedaan om niet met een lege maag het park in te gaan.

Een echte Yellowstone National Park BusNu zijn we ook de andere kant opgereden naar het oosten richting Blacktail Deer Plateau en na een half uurtje rijden zagen we heel veel mensen langs de kant staan en dat kon bijna niet anders dat er iets te zien zou zijn. We stapten uit en ik zag direct al in de verte op een heuvel een zwarte beer rond lopen. We hebben het op video opgenomen maar makkelijk te zien was dit helaas niet. Hij liep te zoeken naar voedsel hebben we ons laten vertellen door de Ranger en hij ging al snel weer achter de berg verder met zijn tocht.

The Grand Canyon of the YellowstoneUiteindelijk kwamen we in een soort van kleine file te staan en ditmaal was er weer iets te zien. We hebben extra langzaam gereden en naar mijn mening hebben we een leuke video kunnen maken van een huppelende beer die het naar zijn zin heeft. Het is wel een jong en was nog niet zo heel groot. Maar wat is dit tof om met eigen ogen te kunnen meemaken. En ja we zijn niet een boswandeling gaan maken om een groep beren tegen te komen inderdaad :D

Dit is het echte Yellowstone bij de Grand Canyon of YellowstoneVerderop kwamen we aan bij Canyon Village. Hier zijn we nog even wezen lunchen omdat het alweer rond een uur of half 1 was. Canyon Village is ook een plek bij de Grand Canyon of The Yellowstone. Dit was ook zeer indrukwekkend om de watervallen van mijlen ver nog te kunnen horen in een diepe kloof wat bestaat uit het echte gele steen waar het park zijn naam van draagt.

Nog een bison bij het meerVan Canyon Village zijn we doorgereden naar Fishing Bridge alleen was hier niet zoveel te doen behalve dat op de terugweg er Bisons de weg overstaken. Wat een grote beesten zijn dit. Ze lijken op het oog niet zo heel gevaarlijk omdat ze een sloom gedrag vertonen. Maar er even bij gaan staan voor een selfie deden we toch maar niet :D.

Foto bij Lake Lewis en op de achtergrond Grand TetonVerder passeerde we Lake Village en reden we langs het Yellowstone meer richting West Thumb Geyser Basin waar we gisteren onze tocht maakte naar het westen van Yellowstone. We reden verder het park weer uit om zo richting Shoshone National Forest onze nieuw slaapplek te rijden naar het Cowboy plaatsje Dubois, Wyoming. We hebben daar ook lekker gegeten 's avonds in een echt Cowboy Restaurant en hebben onze magen gevuld met een steak en pa had meatloaf.

Lekker gegeten bij het Cowboy Cafe in DuboisMorgen zijn we van plan om lekker uit te slapen en een tussenstop te plannen in het stadje Rawlins.

Bekijk hier de fotos
Bekijk hier de video